Kangaroe of Kangoeroe

Volgens de van Dale is het Kangoeroe, maar hoe kom ik dan aan kangaroe? Vanaf nu weet ik hoe je het schrijft en dat ga ik voorlopig niet meer vergeten ūüôā

IMAG1041

Samen met een vriendinnetje ben ik begonnen aan de kangoeroe. Ik vond het patroon ervan in dit boek. Zo super schattig. Vooral de combinaties van de stoffen vind ik erg leuk.  In het boek wordt gebruik gemaakt van ecostoffen. Op deze manier kun je de stof op een leuke manier hergebruiken. Ik heb voor de voering van de oren en buitenkant van de armen en benen een zachte flanel gebruikt. Het lijf is van katoen met een visgraat patroontje en de buidel van vilt.

PhotoGrid_1365829816576

Omdat de armen en benen best wat te lijden hebben als je er mee gaat spelen heb ik deze met oud roze stoffeerdersgaren aan elkaar gezet. Dit is dikker en sterker dan gewoon garen. Dit garen heb ik afgelopen weekend samen met de knopen afgelopen hier gevonden.

Omdat het lijf met armen en benen best dik  is heb ik een zogenaamde poppennaald gebruikt. Erg handig omdat deze langer is en daardoor makkelijker te gebruiken.

IMG-20130406-WA0005

Met behulp van spelden heb ik de plaats van de ogen en de mond bepaald. Je kunt de plaats ook bepalen met behulp van kleermakerskrijt. De ogen en mond zijn er met een plaatsteek en splijtsteek op geborduurd. De mond begint en eindige met een knoopjessteek. Als je de steken nog niet kent staan deze eenvoudig uitgelegd in het boek.

PhotoGrid_1365829960262

Ik vind hem echt super schattig. Doordat de armen en benen met aan de bovenkant vastgezet zijn kunnen ze een beetje bewegen. En ze blijven ook nog redelijk staan in de positie waarin je ze neerzet.

Ik vraag me af of het echt een knuffel is om mee te spelen. Om neer te zetten en naar te kijken is hij in ieder geval erg leuk. Binnenkort zal hij naar de kamer van mijn nichtje verhuizen.

Geef een reactie

