Dekentjes

Die vinden mijn kinderen erg fijn om mee bij de tv te zitten. Fleecedekens zijn lekker warm, maar ook een beetje saai. Daarom heb ik er een leuk stofje bij gecombineerd en netjes afgewerkt met een biaisbandje.

De 1e deken maakte ik voor mijn dochter al even geleden. Mijn zoon was kortgeleden aan de beurt. Voor hem werden het robotjes met stoere grijze fleece. De randen afgewerkt met een vrolijk gekleurd oranje biaisbandje.

PhotoGrid_1380652644494

Het biaisbandje vastzetten heb ik volgens deze turtorial gedaan. Handig en je zet het biaisbandje er netjes aan.

0-6

En toen kwam ik dit tegen: het biaisbandvoetje. Dat is de uitvinding! Het is even uitproberen hoe je je biaisbandje erdoorheen krijgt en begint met stikken, maar het werkt wel heel handig en netjes. Ik vind het een echte aanrader. Ik vond het erg veel tijd schelen en het werkt erg netjes. Wil je weten of er ook zo’n voetje voor jouw machine is, kijk dan hier. Ik vind het een fijne winkel met goed degelijk advies.

PhotoGrid_1380652694472

Ik heb gelijk nog 2 dekens gemaakt voor de familie waar mijn vriend ging logeren. Dat is een robotdeken met een blauw bandje geworden en een hondendeken met een turquoise bandje. Helaas heb ik van de hondendeken vergeten een foto te maken, maar je kunt er hierboven wel een glimp van opvangen.

2 thoughts on “Dekentjes

Geef een reactie

