ritstasjes en een etui

Een paar weken geleden is bij een goede vriend suikerziekte geconstateerd. Daarom dacht ik dat het leuk zou zijn wanneer ik voor hem een ritstasje voor hem zou maken waarin al zijn spulletjes bij elkaar zitten en het er netjes uit ziet wanneer het in de huiskamer op de tafel ligt, maar het ook makkelijk mee te nemen is.

DSC_0133

Ik heb voor een neutrale antraciet grijze grof geweven stof gekozen. De tasje zijn gevoerd met het restantje indonesische stof die ik hier en hier van over had. De favoriete stof van Frank 🙂

DSC_0128

De grootste is met fleece gevoerd tussen de binnen en buitenstof. Dit om de dingen die er in zitten iets meer bescherming te geven.


Omdat ik het lastig vond om de maat te bepalen heb ik ook nog een iets kleinere gemaakt. Deze heeft geen tussenvoering.

DSC_0127

Ook de insuline pennen hadden een plekje nodig. Hiervoor maakte ik dit tasje.

DSC_0129

DSC_0131

Om het geheel af te werken heb ik er voor gekozen om het af te werken met een aqua paspelbandje en een bijpassende aqua rits. De tasjes en mapje worden persoonlijk doordat ik er de naam op geborduurd heb.

Om de insulinepennen recht te houden heb ik in het midden een kort stiksel gezet. Zo blijven de pennen netjes rechtop in het mapje zitten zonder schuin te vallen. Ook is de opening aan de bovenkant niet doorgestikt zodat je de pennen makkelijk kunt pakken.

De rits in zetten vind ik nog altijd erg lastig. Ik heb wat moeite met de hoeken zoals je zult zien. Dat wordt nog veel oefenen 🙂

Geef een reactie

