Mijn versie

Hallo allemaal!

unnamed-10

Een tijdje geleden liep ik tegen deze uitdaging aan. Een wedstrijd om het leukste neuskonijn te maken. Op weg naar onze vakantiebestemming hebben we even een tussenstop in Rotterdam gemaakt om bij een van de deelnemers mijn versie in te leveren.

Kom je in de beurt van Van Doorn Naaimachines? Schroom dan niet om even naar binnen te lopen en de geweldige creaties te bekijken. Jullie kunnen je stem uitbrengen welk konijn jullie het leukste vinden.

unnamed-2

In plaats van badstof heb ik fleece gebruikt. Ik had nog beige fleece liggen van deze wikkeldeken.  Het steroog heb ik geappliceerd met flisofix en het andere oog heb ik met mijn borduurmachine gemaakt.

Het jurkje was erg leuk om te maken. Ik heb er mijn eigen hand aan kunnen leggen. Ik heb op het voorpand een paspelbandje gebruikt en in plaats van knopen heb ik kamsnaps gebruikt. Het jurkje is verder afgewerkt met een zigzagbandje In het broekje heb ik een elastiekje gemaakt, zodat het een pofbroekje wordt dat net onder het jurkje uitkomt.

unnamed-10

Om het geheel af te maken heb ik mijn konijn een parelketting gegeven. De kralen had ik nog ergens liggen van een armbandje dat kapot gegaan was. Ook heb ik een omkeerbaar tasje gemaakt.

Helaas was ik nog maar net met het konijn begonnen en mijn naaimachine ging kapot en moest ik deze wegbrengen voor een onderhoudsbeurt. Gelukkig kon ik de naaimachine van mijn tante gebruiken. Een oerdegelijke Pfaff 260. Wel even wennen maar het is allemaal gelukt. Het is een fijne machine om op te werken.

IMG_7593

Wat vind jij van mijn konijn? Ik vind het leuk om jouw reactie te horen. Heb je zelf ook een neuskonijn gemaakt, dan ben ik erg benieuwd naar jouw versie ervan.

4 thoughts on “Mijn versie

  1. Pingback: Naar de volgende ronde? |

  2. Pingback: Vogeltjes en een give-away | Mimi maakt handwerk en ontwerp

Geef een reactie

